Motorpower Ke kostelu 1 Třebotov, CZ 25226

Chiptuning a STK, jde to dohromady?

stk

V roce 2016 se na STK uskutečnilo několik zásadních změn. Mezi ty důležité bych zařadil vyčítání tak zvaného readiness code. Co je to? Je to  číslo které vyjadřuje stav jednotlivých komponent emisního systému. Nula je dobře, jednička znamená závadu. Systém vypadá  takto :

1 – zpětné vedení výfukových plynů
2 – vyhřívání lambda-sondy
3 – lambda-sonda
4 – klimatizace
5 – systém sekundárního přívodu vzduchu
6 – odvětrávání palivové nádrže
7 – vyhřívání katalyzátoru
8 – katalyzátor

Readiness 00100000 tedy znamená závadu na lambda sondě.

Tento systém se velice rychle stal strašákem motoristů, bohužel jej někdy díky drobné závadě nemusí splnit ani poměrně nový vůz. A jak je na tom chiptuning? Pokud je proveden správně, a auto je v pořádku , neděje se nic, některé úpravy po testech mají dokonce lepší parametry vypalování DPF /filtr pevných částic/ než vozy neupravené. Pochopitelně doba kdy se odstavoval EGR /ventil zpštného vedení spalin/ je nenávratně pryč. Především z důvodu narušení funkce regenerace DPF.  O odstavení DPF není třeba hovořit , tudy cesta nevede, a nevedla nikdy, bylo to jen nouzové řešení a částečně funkční bylo aspoň pokud zůstal osazen katalyzátor.  Jak tedy zní odpověď? Dobře provedená úprava sw rozhodně na technické problém mít nebude. mot